fredag 17 augusti 2007

Idag ska.


Idag ska jag och sambon åka till "stora" staden och handla kläder. Vi ska ju på brölopp, i september. Och vi ska bara barnfria. Vilken känsla. Jag tror att det är några år sedan vi barnfria och åkte och handlade. Vi har haft barvakt men inte för att åka och handla. Min pappa ska vara barnvakt. Hoppas nu att man hittar några kläder. Ska även titta på någon present.


Jag har varit föräldra ledig denna vecka. Skönt. Jag har städat. Och jag hatar egentligen att städa. Vet inte vad som har hänt med mig. Men jag körde på medans känslan satt kvar. Det blev ingen direkt vanligt städning. Utan städning lite mer sortera på skrivbordet, plocka ur kläder ur barnens garderob, tvättstugan men det behövs också göras ibland.


Så på måndag börjar allting igen som vanligt. Skolan börjar på tisdag. Jag börjar med att jobba förmiddag. Jobbigt att gå upp tidigt men jag kommer hem tidigt.


Har hittat en present till bröloppet.