måndag 10 september 2007

Bröllop


Har varit på bröllop i helgen. Det min sambos bästa kompis som gifte sig. Min sambo var best man.

Dom gifte sig ute på en båt. 10 minuter innan båten skulle gå så kom regnet. Då sa han som skulle köra båten att vi väntar 10, och efter 10 minuter så kom solen. Var ute på sjön i kanske 1,10 minuter under hela tiden så sken solen. Och när vi närmade oss hamn så kom regnet igen.



Sedan var det fest i en bygdegård. Massor med god mat och festligheter. Det var en blandning av svenska och polska tradtioner.

Brudgummen är ifrån polen. Så det pratades på svenska, engelska och polska.



Vi höll på till halv 4 på morgonen. Vi hade bokat in oss på ett hotell. Och där serverades frukost mellan 8,30-10,00 så det vara bara att kliva upp. Kan säga att jag var ganska tung i huvudet..

Utcheckning klockan 11. Då åkte färden hemåt.



När vi kom hem så gick vi och lag och till klockan var halv 4.



Sedan var jag och jobbade igen klockan 21,54. Det var en jobbigt natt. Men nu ska det vara sista veckan. Det där med natt jobb är inte min grej.